Συμμετοχές σε βιβλία
2019
- Stamelos G & P. Evangelakou. 2019. “Mergers in Higher Education: Policy and Practice in Greece” in Cremonini L., Paivandi S. & K.M.Joshi. Mergers in Higher Education. New Delhi: Studera Press. 19-40.
- Stamelos G & P. Evangelakou. 2019. « La crise économique comme analyseur des impasses des réformes européennes des universités. Le cas grec ». Dans Ghouati A. professionnalisation des formations. Employabilité et insertion des diplômes du supérieur. 199-214. Clermont-Ferrand : Pressses Universitaires Blaise Pascal. (Συμμετοχή σε βιβλίο).
2018
- Allouache F., Blondeau N. & G.Stamelos. 2018. “Biographisations langagières: “communauté d’appartenance”, transmission et labilités identitaires” in Razafindratsimba D.T. & Razafindralambo L.N.Interculturalité, circulation et globalisation. Paris : L’Harmattan. 141-155.
2015
- Stamelos, G. & A.Kavasakalis. 2016. Equity in “Higher Education systems: the case of Greece” in Paivandi S. & K.M.Joshi Equity in Higher Education. A global perspective. Delhi: Studera press.
2012
- Βασιλόπουλος Α. (2012). Οι προκλήσεις για το Ελληνικό Πανεπιστήμιο στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ενοποίησης στο Εταιρεία Σπουδών (επιμ.), Κοινωνικές Επιστήμες. Αθήνα: Εταιρεία Σπουδών.
pdf
2011
- Κιμουρτζής Π., (2011), Το Πανεπιστήμιο και οι διδάσκοντές του, 1837-1860, στο Μπουζάκης, Σ. (επιμ.), Πανόραμα Ιστορίας της Εκπαίδευσης. Όψεις και απόψεις, τ. Β΄ (Νεοελληνική Εκπαίδευση, 1821-2010), Εκδ. Gutenberg, Αθήνα, 403-438.
- Papadiamantaki, Y. & Karakatsani, D. (2011). "Teacher training for active citizenship". In: P. Cunningham & N.Fretwell (eds.) Europe's Future: Citizenship in a Changing World. London: CiCe, pp. 437- 446.
- Σταμέλος Γ. ( 2011). Η ευρωπαϊκή στρατηγική για την εκπαίδευση στο Σακελλαρόπουλος Θ. (επιμ), Η Κοινωνική Πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Αθήνα: Διόνικος, 487-532.
pdf
- Sarakinioti A. Tsatsaroni A. Stamelos G. (2011). Changing knowledge in higher education in Ivinson G. – Davies Br. Fitz J. (ed), Knowledge and Identity: Concepts and applications in Berstein’s sociology. London and New York: Routledge, 69-89.
pdf
2010
- Prokou E. (2010). University reform in Greece: A shift from intrinsic to extrinsic values” in Mattheou D., (ed.), Changing Educational Landscapes. Educational Policies, Schooling Systems and Higher Education – A Comparative Perspective. London: Springer, pp. 59-74.
- Σταμέλος Γ. (2010). Κοινωνία της γνώσης και διά βίου μάθηση: αντιφάσεις και αδιέξοδα. Ή η πορεία προς την κοινωνική έκρηξη στο Παπαδάκης Ν. – Σπυριδάκης Μ., Αγορά εργασίας κατάρτιση, διά βίου μάθηση και απασχόληση: Δομές, Θεσμοί και Πολιτικές. Αθήνα: Ι.Σιδέρης, 219-242.
pdf
- Stamelos G. – Kavasakalis A. (2010). Université et assurance qualité en Grèce : tensions et controverses des réseaux dans le Fave-Bonnet M.Fr, L’évaluation dans l’enseignement supérieur en questions. Paris : L’Harmattan.
pdf
2003-2007
- Κυπριανός Π. (2006). Πανεπιστήμιο, αγορά εργασίας και εκπαιδευτικές ανισότητες στην Ελλάδα το δεύτερο μισό του 20ου αιώνα στο Κονιόρδος Σ. Μαράτου-Αλιμπραντή Λ. Παναγιωτοπούλου Ρ.(επιμ) Κοινωνικές εξελίξεις στη σύγχρονη Ελλάδα. Εργασία, Εκπαίδευση, Οικογένεια, Παρέκκλιση. Αθήνα: εκδ. Σάκκουλα, 265-297
pdf
- Stamelos G. Papadiamantaki Y. Vassilopoulos A. (2006). European policies implementation in the Greek Primary Education University Departments (PTDEs) in Sprogee J. – Winther-Jensen Th., Identity, Education and Citizenship – Multiple Interrelations. Frunkfurt am Main: Peter Lang, , 291-305.
pdf
- Εducation sciences subject area group (2005). Educational Sciences in González J. – Wagenaar R.(eds), Tuning Educational Structures in Europe. Universities’ contribution to the Bologna Process. Bilbao: Universidad de Deusto, 75-93.
pdf
- Van der wende, M., Coate, K. Kontogiannopoulou-Polydorides G. Luijten-Lub, A. Stamelos, G. Papadiamantaki, Y. Williams G. (2005). International comparative analysis in J. Huisman – M. van der Werde (eds), On cooperation and Competition II: Institutional responses to Europeanisation, internationalization and globalization. Bonn: Lemmens Verlags, 201-233.
pdf
- Kontogiannopoulou-Polydorides G. Stamelos G. Papadiamantaki Y. (2005). Internationalisation and academic hierarchies in Greece: culture, power and agency in J. Huisman – M. van der Werde (eds), On cooperation and Competition II: Institutional responses to Europeanisation, internationalization and globalization. Bonn: Lemmens Verlags, 145-173.
pdf
- Stamelos Y. – Papadiamantaki Y. (2004). The attractiveness of the academic workplace in Greece, in Enders J. – De Weert E. (eds). The international attractiveness of the academic workplace in Europe. Frankfurt/ Main: Hans Böckler Stiftung/Socrates, 183-203.
pdf
- Kontogiannopoulou-Polydorides G. Stamelos G. Papadiamantaki G. (2004). Greece in Huisman J. – M. van der Werde (eds). On cooperation and Competition: National and European Policies for the Internationalisation of Higher Education. Bonn: Die Deutsche Bibliothek, 193-222.
pdf
- Education sciences subject area group (2003). Subject-specific competences, in González J. – Wagenaar R.(eds), Tuning Educational Structures in Europe. Bilbao: Universidad de Deusto, 125-136.
pdf
- Παπαδιαμαντάκη, Γ. (2003). «Αλλοδαποί φοιτητές και σπουδαστές στην Ελλάδα: η κρατική πολιτική». Στο: Δ.Γ. Τσαούσης (επιμ.) Από τη Διεθνοποίηση των Πανεπιστημίων προς την Παγκοσμιοποίηση της Εκπαίδευσης. Εξελίξεις μιας δεκαπενταετίας: η περίπτωση της Ελλάδας. Gutenberg, ISBN 960-01-0969-9, σσ. 275332.
- Τσαούσης, Δ.Γ., Παπαδιαμαντάκη, Γ. (2003). «Η ελληνική συμμετοχή στο πρόγραμμα Εrasmus». Στο: Δ.Γ. Τσαούσης (επιμ.) Από τη Διεθνοποίηση των Πανεπιστημίων προς την Παγκοσμιοποίηση της Εκπαίδευσης. Εξελίξεις μιας δεκαπενταετίας: η περίπτωση της Ελλάδας. Gutenberg, ISBN 960-01-0969-9, σσ. 333 - 386.
- Παπαδιαμαντάκη, Γ. (2003). «Erasmus - Φοιτητική κινητικότητα των ΑΕΙ». Στο: Δ. Γ. Τσαούσης (επιμ.) Από τη Διεθνοποίηση των Πανεπιστημίων προς την Παγκοσμιοποίηση της Εκπαίδευσης. Εξελίξεις μιας δεκαπενταετίας: η περίπτωση της Ελλάδας. Gutenberg, ISBN 960-01-0969-9, σσ. 387-452.
- Παπαδιαμαντάκη, Γ. (2003). «Erasmus - Σπουδαστική κινητικότητα των ΤΕΙ». Στο: Δ. Γ. Τσαούσης (επιμ.) Από τη Διεθνοποίηση των Πανεπιστημίων προς την Παγκοσμιοποίηση της Εκπαίδευσης. Εξελίξεις μιας δεκαπενταετίας: η περίπτωση της Ελλάδας. Gutenberg, ISBN 960-01-0969-9, σσ. 453-474.
- Aττεσσογλοu, Α., Βελλή, Α., Παπαδιαμαντάκη, Γ., Τσαούσης, Δ.Γ. (2003). «Η Διεθνοποίηση της Περι-πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης». Στο: Δ. Γ. Τσαούσης (επιμ.) Από τη Διεθνοποίηση των Πανεπιστημίων προς την Παγκοσμιοποίηση της Εκπαίδευσης. Εξελίξεις μιας δεκαπενταετίας: η περίπτωση της Ελλάδας. Gutenberg, ISBN 960-01-0969-9, σσ. 475-490.
Παλαιότερα
- Kontogiannopoulou-Polydorides, G. (1989). «The main characteristics of entrance examinations”. In Transition from secondary to tertiary education. Athens: Varvakeios School Graduates (in Greek).
- Kontogiannopoulou-Polydorides, G. (1987). “Educational and Social Factors Influencing the Achievement of Applicants and Successful Applicants”. In Lambiri-Dimaki, Ι. (ed.) Sociology in Greece Today. Athens: Papazisis (in Greek).
- Kontogiannopoulou-Polydorides, G. (1978). “Access opportunities in tertiary education” (Index D2). In Psaharopoulos, G., Kazamias, A. (Scientific coordinator.) Study of the Development of Post secondary Education. Athens: Ministry of Education (in Greek).
- Group of Study of Post-Graduate Studies (1977). Proposal of the Group of Study of Post-Graduate Studies. National Printing Office. Athens. Member of Writers’ Group (in Greek).