Ευρετήριο Άρθρου |
---|
Άρθρα |
2013 |
2012 |
2011 |
2010 |
2008 |
2009 |
2003-2007 |
Παλαιότερα |
Όλες οι Σελίδες |
Σελίδα 1 από 9
Άρθρα
2019
- Kavasakalis, A. & Liosi,F. 2019. Lifelong Learning Policies: The Case of Work-Based Learning. Journal of Education and Training Vol.6, No.2: 30-40. doi:10.5296/jet.v6i2.14804 (Άρθρο)
2018
- Stamelos G. & Evangelakou P. 2018. The game of rankings in a quality world university space. Creativity and Educational Innovation Review (CEIR). 18(2): 77-90.
- Stamelos G. & P. Evangelakou. 2018. Learning outcomes and qualifications in a changing labour market: the case of teacher education in Greece (Patras). Form@re. 18(3): 250-264. http://www.fupress.net/index.php/formare/article/view/23973/22023.
- Karachontziti E. & Stamelos G. 2018. On schools and gods. Social Cohesion and Development. Guest Editors. n.25.
2017
- Stamelos G., E. Karachontziti & S. Paivandi. 2017. Policy transfer as the growth of dynamics and challenges: The case of school textbooks in Greece. Policy Futures in Education. DOI: 10.1177/1478210317721310.
- Σταμέλος, Γ. Αγγελόπουλος, Γ. (2017) Διεπιστημονικά μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών στα ελληνικά πανεπιστήμια: Oργανωσιακές και γνωσιακές συνθήκες. Κοινωνική Συνοχή και Ανάπτυξη 2017 12 (2), 85-99, pdf
2016
- Δ. Γουβιάς – Ν. Φωτόπουλος. Διά βίου Μάθηση & σύγχρονα εργασιακά περιβάλλοντα. Eρμηνείες και προεκτάσεις με αφορμή τα στοιχεία της «Ευρωπαϊκής Κοινωνικής Έρευνας».
pdf
2015
- Stamelos G & Paivandi S. 2015. « The access to higher education in Southern Europe ». ACADEMIA. 5(1): 1-17. http://academia.lis.upatras.gr/
- Charalampopoulou Chr. & Stamelos G. 2015. La mobilité des étudiants au sein des activités non formelles : le cas des ONG. Biennale internationale de l’éducation, de la formation et des pratiques professionnelles "Coopérer?", Conservatoire National des Arts et Métiers (CNAM), Paris, Juin-Juillet 2015.
- Stamelos G and Kavasakalis A. 2015. «Higher Education Governance across Nations: The Case of Greece». In Joshi K.M. & Paivandi S. Global Higher Education: Issues in Governance. Delhi: B. R. Publishing Corporation. 34-62.
- Stamelos G and Kavasakalis A. 2015. “Private higher education in Greece: an area of tension between national and international education policies”. In Joshi K.M. & Paivandi S. Private Higher Education: A Global Perspective. Delhi: B. R. Publishing Corporation. 106-138.
2014
- Pitsou Charikleia, Balias Stathis. (2014). Greek Pedagogical Departments, Human Rights Education: An Analyzing Study of the Programs of Study, of Greek Pedagogical Departments.Problems of Education in the 21st Century. 59, (68-76). ISSN:1822-7864. http://journals.indexcopernicus.com/abstract.php?icid=1100135
pdf
- Moutsios St. 2014. The de-Europeanization of the university under the Bologna Process, Thesis Eleven 119(1): 22-46, DOI: 10.1177/0725513613512198
- Stamelos G. 2014. El idioma como un elemento clave en la evaluación externa de las instituciones de educación superior: el caso griego. UNESCO IESALC. Experiencias y Programas-Expertos Opinan.
http://www.iesalc.unesco.org.ve/ojs/index.php/ESS/article/view/index.php?option=com_content&view=category&id=201%3Aexperiencias-y-programas&Itemid=749&lang=en
- Stamelos G. 2014. The Structure and Characteristics of Higher Education in Greece: 1990 – 2010 Reforms. In Joshi K.M. & Paivandi S. Higher Education Across Nations. Delhi: B.R. Publishing Corporation. Vol.I. 175-246. pdf, photo
- Stamelos G. (2014). L’évaluation de l’enseignant par les étudiants dans le système de l’enseignement supérieur en Grèce, Actes du 26ème colloque de l’ADMEE Europe, Cultures et politiques de l’évaluation en éducation et en formation, https://upatras.academia.edu/GeorgiosStamelos/Papers?s=nav#add.